Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/home/ECBZP/domains/ec-bzp.pl/public_html/wp-includes/post-template.php on line 284

W poprzedniej perspektywie w latach 2007-2013 podjęte zostały działania w celu utworzenia Marki Polskiej Gospodarki, będącej wynikiem projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”.

Pozyskane wyniki wizerunku Polski pozwoliły na opracowanie Księgi Marki Polskiej Gospodarki, która zawiera wymagania w stosunku do atrybutów marki, jej sytemu identyfikacji wizualnej oraz tez komunikacyjnych dla komunikatów werbalnych.

Przeprowadzone badania pokazały, że Polacy uznawani są za profesjonalistów na rynkach międzynarodowych.

Idea Marki Polskiej Gospodarki ma za zadanie promować rodzime produkty i przedsiębiorców na arenie międzynarodowej.

Aby odnieść sukces na arenie międzynarodowej konieczne jest podjęcie działania w trzech obszarach takich jak:

  1. Zarządzanie i koordynacja
  2. Wdrożenie krajowe
  3. Wdrożenie międzynarodowe

Działania podjęte w ramach pierwszego obszaru zarządzania i koordynacji ma na celu wpłynąć na poprawę przepływu informacji i jakości przekazywanych informacji pomiędzy instytucjami. Aktywność w ramach wdrożenia krajowego ma na celu aktywizację świadomości Polaków w kraju i za granicą w identyfikację się z marką i jej rozpoznawalność, która wpływa na ugruntowanie pozycji na rynku. Wdrożenie międzynarodowe ma na celu umocnienie pozycji i  rozpoznawalności polskich produktów.

Założeniem Marki Polskiej gospodarki jest zatem umiejętne łączenie talentów Polaków z różnych sektorów gospodarki, które wpłyną w sposób trwały i pozytywny na postrzeganie Polski jako kraju, z którym warto rozpocząć współpracę i wszelkie biznesowe działania.

Czynnikiem wyróżniającym jest opracowane logo, które wyróżnia się na tle innych.

09_11_blm_plk_logo_vertical_pantone

Źródło: www.mr.gov.pl

Swoim kształtem logo przypomina literę P – co stanowi jednoznaczne odniesienie do Polski. Czynnikiem scalającym całość logo jest utworzona sieć wzajemnie uzupełniających się ludzi, a więc tym co jest decydującym elementem kształtującym rozpoznawalność Polski i jej marki.

Podsumowując, kluczem do sukcesu Polskiej Marki jesteśmy My Polacy, poprzez identyfikację swojej firmy z Marką Polskiej Gospodarki i jej wspólne reprezentowanie.

Koncepcja idei Marki Polskiej Gospodarki doskonale łączy się z aktualnym naborem w ramach konkursu GO TO BRAND (czytaj tutaj)

 

 

 

Źródło:

  1. Polska Gospodarka
  2. Ministerstwo Rozwoju – Promocja w oparciu o markę
  3. Ministerstwo Rozwoju – Marka Polskiej Gospodarki
  4. Marka Polskiej Gospodarki

Zajrzyj do nas tutaj: