Głównym celem Programu jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie 2023 roku.
Szczegółowe cele programu:
- Zwiększenie aktywności B+R w sektorze gier wideo w perspektywie roku 2023
- Zwiększenie liczby innowacji sektora gier wideo w perspektywie roku 2023.
Miejsce realizacji projektu musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w województwie innym niż mazowieckie.
Projekty składane w ramach konkursu musza wpisywać się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje.
Główne obszary badawcze programu sektorowego GameINN
- Projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo,
- Platformy, silniki oraz techniki przetwarzania,
- Zastosowania Sztucznej Inteligencji,
- Nowe narzędzia i mechanizmy interakcji,
- Cyfrowa dystrybucja i wieloosobowe rozgrywki online,
- Narzędzia i wiedza wspierające proces wytwórczy gier,
- Rozszerzenie zastosowań technologii i narzędzi na inne dziedziny.
- przedsiębiorstwa,
- konsorcja przedsiębiorstw,
- konsorcja naukowo-przemysłowe (składające się z max 3 podmiotów, w tym co najmniej jednego przedsiębiorstwa i jednej jednostki naukowej). Liderem jest zawsze przedsiębiorstwo.
- Wynagrodzenia (W)
- Podwykonawstwo (E)
- Pozostałe koszty bezpośrednie (Op), w tym:- koszty aparatury oraz wartości niematerialnych i prawnych- koszty budynków i gruntów- pozostałe koszty operacyjne
- Koszty Ogólne (O)
Limity dofinansowania:
Przedsiębiorstwo/Rodzaj działań | Badania przemysłowe | Eksperymentalne prace rozwojowe |
Mikro-, Małe przedsiębiorstwa | 70%-80% | 45%-60% |
Średnie przedsiębiorstwa | 60%-75% | 35%-50% |
Przedsiębiorstwo innego niż MŚP | 50-65% | 25%-40% |
Jednostka naukowa | do 100% kosztów kwalifikowalnych (w przypadku, gdy projekt jest realizowany w ramach działalności niegospodarczej jednostki) |
UWAGA!
- Projekt musi obejmować eksperymentalne prace rozwojowe.
- Wysokość kosztów kwalifikowalnych prac przedwdrożeniowych nie może przekroczyć 20% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu.
- Wartość prac realizowanych na zasadzie podwykonawstwanie może przekroczyć:
- 60% całkowitych kosztów kwalifikowalnych badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych – w przypadku projektu realizowanego samodzielnie przez przedsiębiorstwo;
- 50% całkowitych kosztów kwalifikowalnych badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych – w przypadku projektu realizowanego przez konsorcjum przedsiębiorstw;
- 10% kosztów kwalifikowalnych badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych ponoszonych w projekcie przez jednostkę naukową;
- 70% całkowitych kosztów kwalifikowalnych prac przedwdrożeniowych w ramach pomocy de minimis ponoszonych przez dane przedsiębiorstwo.
Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu dofinansowanego w ramach konkursu wynosi 400.000,00 PLN.
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu nie może przekroczyć 20 mln PLN.
Budżet konkursu:
Budżet konkursu wynosi 100 000 000 PLN dla projektów zlokalizowanych w województwie innym niż mazowieckie.
Zajrzyj do nas tutaj: